Iklan Jap..

InstaGram

Thursday, February 23, 2012

Bayi Comel Yang Glamour......




Suri Cruise

Dari bujang..sampai da kawin..sampai mengandung..sampai bersalin..sampai da tujuh bulan umur si kecit tu...Mummy suka sangat dengan si Suri ni...nama pun sweet...sesuai ngn empunya nama.....cuma bila ia makin besar, da kurang la sikit kecomelannya...sebab ia bertuka jadi cantik... : )
Betul2 mewarisi paras mak ngan ayah dia kan...




adorable


sweetheart


lovely


 see...comel dan cantik kan.....masa ngandungkan Aisy dulu geram je tengok pic2 si Suri ni....
la ni da besar dah....




Harper Seven Beckham


Yang ni lak Harper..pun tersangatla comelnya...bambam lak tu...



 ala tomey-tomey


tang dagu tu macam sekapal je dgn Aisy...


 like mother



or 


like father...omg...super duper cute jelir lidah cenggitu !


mula-mula tgk gambar Harper ni macam banyak ikut muka si Beckham....tapi bila de gambar si Posh ni masa baby sekali sebijik macam mak dia daaaa....tapi comel lagi Harper kot...tehehehe....


tapi suke cemana pun..adore cemana pun....
yang paling kesayangan.....
yang paling kesukaan.......
yang paling kegemaran....
yang terpaling paling kecintaan....
haruslah.......







Aisy Rania ku


ololololololoooooooooooo

Sunday, February 19, 2012

Tempat Tidur Anak Yang Terbaik Mengikut Islam...

Subhanallah...bila Babah tunjuk artikel pendel pasal ni Mummy terkedu sekejap...
Mummy da buat silap awal2 lg masa dalam pantang bila cuba asingkan tempat tdur Aisy..
Bersalahnya rasa bila fikir balik..mujur masa tu Maktok selalu angkat Aisy dr katil Aisy ke katil Mummy..tq Maktok..
Itu yang sebaiknya rupanya....Alhamdulillah..bila Aisy kerap merengek tiap2 mlm mase tu mmg trus Mummy decide biar je Aisy tido bawah ketiak Mummy..lagi pulak Aisy fully BF..lagi memudahkan sebenarnya...dan sampai sekarang masih macam tu...
Biarlah Mummy ngan Babah rasa sempit sikit asal tido Aisy rase selesa dan selamat..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Salah satu punca anak muda dibarat tertekan dan stress adalah disebabkan mereka tidak mempunyai ikatan kekeluargaan yang kuat. salah satunya ialah mereka telah diasingkan tempat tidur sejak dari bayi lagi...bayangkan ketika masih kecil, mereka menangis keseorangan sedangkan ibu dan ayahnya sedang nyenyak tidur...ianya telah membentuk personaliti anak-anak tersebut.
Sebagai ibu muslimah, kita perlulah sentiasa berada di sisi anak ketika mereka memerlukan kita.


hadis ada menyatakan bahawa:


"Order your children to observe Salat when they reach the age of seven and spank them for not observing it when they reach the age of ten, and arrange their beds (for sleeping) separately." (Abu Dawud)


Secara praktikalnya, anak kecil perlulah tidur bersama ibu bapanya terutama ketika fasa menyusu. ianya juga dapat mengeratkan kasih sayang dalam keluarga...ketika siang, ibu dan ayah sibuk bekerja, pada waktu malam sahajalah dapat dimanfaatkan untuk kita membina ikatan kekeluargaan bersama anak-anak....Bagi yang baru berkahwin laburlah untuk membeli katil yang besar untuk pelaburan jangka panjang..

Thursday, February 16, 2012

Gigi & Gusi ...........


Alahai anak omak sorang nih....gusi da mule pecah rupenye...tersentil je gigi kecik kat gusi...tapi memang kecik gile lah...kat gusi bawah belah kanan....nampak tak nampak jerk....terkejut Mummy masa mula-mula nampak tuh..ingatkan amende...telek punya telek kompem gigi....

wawawa...besar dah anak mummy.....cheeeewaaaaahhhh...baru nak tumbuh gigi cenonet da budget anak da besar kan...ngehngeh....tapi macam teruja gila....padahal sebelum ni macam neves je bila fikir pasal gigi si Aisy nih.....risau tu....sebab Aisy kan BF...mau tak cuak...huhuhu....




 


skang ni ni pantang dapat jari or tangan Babah..laju je ia ngap...ahahaha...baru Babah rasa..salu Mummy je terjerit-jerit sakit masa ngah BF Aisy....

macam kat gambar ni...ia tengah baek punya landing kat lengan Mummy...tu pun port kegemaran ia tu..suka tul ia landingkan dagu ia macam tu..pastu main gesel-gesel gusi.....mesti best kan wat macam tu..layan jerk....






ngeee...macam mulut ikan!!!

konon wat macam tu nak kasi nampak gigi...hoho...tak dapekla cek....
gigi cenonet kene pakai kanta baru nampak kot...hover mak hang ni dik!








okeh....last sekali....
gambar istimewa dari Aisy untuk semua











!





































!
































!


















!









 

















































 !

hai semua......................!

( tak sempat shayer nak cover air liur tu... )

Wednesday, February 15, 2012

Kakak susuan Aisy..eh..kakak ke??? ......

Korek-korek gambar yang da sedia ada dalam hdd je la nampaknya wat masa ni....seb baik banyak je gambar...leh gak dijadikan cerita...dari sepi tanpa bahasa.... ^_^


 macam kembar pun ada.....tapi lain mak lain bapak....eh...kongsi emak jugak kot?? bukan emak kandung tapi emak susuan lah..cepat sangat sentap u olls nih... :p   

sebab sebelah Aisy yang lebih kurang sama bambam tu namanya Zara Nur Aisyah...manis kan nama ia...Zara ni da jadi anak susuan Mummy....walaupun tak DF, tapi banyak dah EBM Mummy yang Zara dah minum..
dalam 60-70oz ada dah kot...alhamdulillah..walaupun stok Mummy tak berbakul-bakul macam sesetengah orang, tapi rezeki tu boleh dikongsi......sharing is caring right ?



 well....mummy dah ada 2 anak dara nampaknye ni....membesar sama-sama....
nanti da besar jangan gado-gado plak yer....

Zara pandang Aisy semacam jerk....actually Zara tua sebulan dari Aisy.....so duduk pun da tegap...Aisy baru la nak berjinak-jinak...pinggang pun lum kuat lagi..



Zara ni anak opismate mummy..both mummy n daddy Zara kije kat opis nih...senang tul...datang keje sama-sama...balik sama-sama..makan sama-sama.....
sonok kan?

pastu selalunya time nak pam tu, Mummy akan roger Mummy Zara ni tuk pam sama-sama...baru la best ada geng...borak-borak pasal anak-anak dara ni....yelah, walaupun jarang jumpe Zara tapi mesti nak tau perkembangan dia...dah kata da jadi anak kita gak kan...lau ia tak sihat, kita pun rasa risau jgak....



comel je dedua anak dara ni tengok abang Aryan.....( abang kepada Zara )...handsome boy nih....
mesti Aryan pelik tengok napa ada adik gurl lagi sorang ni....




abang dengan adik-adik.... ^_^





Thursday, February 9, 2012

Bosannn......

Mummy so sorry Aisy..takde ape nak update wat mase ni..sebab tak best...sebab tak brapa nak ader gambar...henpon Mummy buat hal...so takde mood nak nak potpet potpet kosong tanpa gambar..so bored......


sabo ek...tunggu la keajaiban yang mana satu berlaku dulu..samada henpon mummy pulih atau kite tukar saja yang baru...yeah...dedua ajaib...fuh...!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

....