Iklan Jap..

InstaGram

Thursday, November 10, 2011

Cukur Kepala........

Masa belek-belek koleksi gambar Aisy sebab nak masukkan gambar botak ni mummy duk tergelak sorang-sorang...mintak ampun yer sayang....takleh tahan bila mummy perhati betul-betul mimik muka Aisy masa ni...kata Paktok muka Aisy  da macam baby Shoalin....tehehehe

Kepala Aisy ni kene cukur masa umur da masuk dua bulan...masa tu memang mummy da nekad dah nak botakkan..apa nak jadi..jadiklah..apa orang nak cakap pun cakaplah...bukan apa,mummy risau bila tengok rambut kat bahagian atas kepala tu makin lama makin sikit...da macam pulau da mummy tengok...yang belah belakang elok pulak,..selalu lau baby, part belakang tu yg selalu gugur sebab kata orang cukur bantal kan...tapi Aisy ni terbalik pulak,...

Kadang tu bila mummy saja-saja cium kat ubun n kepala Aisy, nanti ada je la rambut halus Aisy tu duk melekat kat bibir mummy....so jalan penyelesaiannya, kita kasik botak aje....hehe...mummy beriya la suh babah yang tolong cukurkan sebab lagi afdhal la kononnya lau babah buat sendiri kan..tapi babah mati-matian takmau...babah tak berani pasal lau dia cukur diri sendiri pun kadang luka-luka...ala babah tu potong kuku sendiri pun kadang mulut bising terjerit-jerit.. :p

So takpelah, mummy suh babah bawak Aisy gi kedai je la...lagipun masa tu ada kat kampung...babah ngn paktok je la yang gi bawak Aisy..mummy kat umah berdebor je pikir cemanalah Aisy tu mase orang tu nak cukur..duk diam ke tidak..menangis ke tidak..ngeeeeee....rupanya mummy je yang hoverrrr....bila Aisy da balik tu mummy tengok rilex je muka...babah kata Aisy diam je mase orang tu buat...okla tu..lagipun orang tu cukur pakai mesin....cuma mummy macam tak berapa puas hati lah pulak tengok hasilnya....sebab masih ada rambut cacak-cacak lagi..,mummy duk fikir lau da alang-alang nak cukur tu biorle sampai licin kan...kasik tebas habis betul semua rambut yg ada...

Then apa lagi.....mummy suruh babah amikkan shaver pakai buang mummy tu..bior mummy kasik settle..babah macam bagi tak bagi je...tapi mummy nekad!babah tanya ," bolehke? "....hm..apanya yang tak boleh?mummy kalau dah nekad,apa pun boleh jadik....maka bermula la proses membotak licinkan kepala Aisy hari tu jugak....mula-mula babah tolong jugak buat sikit...tapi pastu babah da lenguh...babah surrender,lagipun babah buat tak kemas...tak licin...hehe.....last-last babah g masuk bilik bantai tido...tak lama pastu mummy pun follow masuk bilik ,bawak Aisy dan pencukur tu sekali...supsapsappp.....siap!!!!!habis licin mummy tarah....hehehe....Aisy jangan mara ek....



olololo...cedihnya muka dia..malam tu mummy tepekkan bedak sejuk biar kepala Aisy tak rasa panas sangat..tapi mesti Aisy pelikkan ngapa malam tu rasa sejuk lain macam..hehe

taraaaaa!!!licin habis kan...boleh buat cermin tak dik...



malu dah shayer ni mummy buat macam ni kat shayer....uwawawaaaa






Last sekali terimalah gambar baby Shoalin kesayangan Mummy ni...











!























!



































!

















































!
merenung masa depan yang belum pasti...tapi double chin tetap mantain okeh!



3 comments:

terima kasih daun keladi kalau sudi singgahlah lagi.... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

....